boboline.pl

Parenting i Rodzicielstwo

zdrowe obiady
Parenting

Pomysły na zdrowe obiady z mrożonek

Dawniej sądzono, że mrożone warzywa i owoce mają znacznie mniej wartości odżywczych od tych świeżych. Jest to jednak bzdura. Akurat w procesie mrożenia dochodzi do minimalnej utraty witamin i minerałów, którą nikt nie powinien się za bardzo przejmować. Mrożonki są natomiast świetnym półproduktem dla osób, które nie są w stanie poświęcić w ciągu dnia nawet godziny na to, by przygotowywać za każdym razem zdrowe obiady. Szybciej można przecież sięgnąć po pokrojone i połączone już warzywa bądź owoce niżeli musieć je myć, obierać i siekać.

Jak zatem wykonać wartościowy posiłek z mrożonki? Skoro wystąpi już w nim pewna ilość warzyw bądź owoców, należy jeszcze dodać do niego jakiś pełnoziarnisty produkt (źródło węglowodanów złożonych), mięso bądź rybę czy tofu (źródło białka) oraz niewielką ilość oleju albo orzechów (źródło tłuszczy). Przykład? Świetnym prostym daniem jest tzw. chińszczyzna. Mrożoną mieszankę warzyw chińskich wystarczy podsmażyć na niewielkiej ilości oliwy z oliwek, a następnie dodać do niej kawałki pokrojonej piersi z kurczaka i poczekać, aż wszystko się poddusi. Taką potrawkę najlepiej zjeść z ryżem albo pełnoziarnistym makaronem.

Zdrowe obiady mogą być też obiadami słodkimi. Do ich wykonania przydadzą się z kolei mrożone owoce, a zwłaszcza truskawki, za którymi Polacy przepadają. Z czym je połączyć? Najlepiej z jakimiś razowym bądź żytnim makaronem oraz półtłustym twarogiem. By danie było nieco słodsze, można dodać do niego albo niewielką ilość miodu, albo bezkaloryczny słodzik.

icookandlook.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *