boboline.pl

Parenting i Rodzicielstwo

zdrowe przekąski
Parenting

Czy można jeść owoce na diecie?

Niestety, ale coś doprowadziło do tego, że w jakimś sensie zaczęliśmy się bać owoców. Zewsząd słyszymy, że powinniśmy się ograniczyć do spożywania ich wyłącznie jeden raz w ciągu dnia i to w minimalnych ilościach. Czytamy też, że jeśli zależy nam na szczupłym ciele, owoce powinniśmy zjadać maksymalnie do godziny osiemnastej (niektórzy twierdzą nawet, że do szesnastej), bo później występujące w nich cukry organizm automatycznie przetworzy w tkankę tłuszczową. A są to mity. Zdrowe przekąski w większości przypadków bazują przecież na owocach, a jakoś nikt się ich nie boi. Szukamy problemów tam, gdzie ich nie ma. Owoce jak najbardziej są dobrymi dla nas produktami i jak najbardziej powinniśmy je jeść – nawet po szesnastej czy osiemnastej.

Ale oczywiście w każdej teorii kryje się ziarnko prawdy. W pewnym momencie owoce zaczęto obwiniać o doprowadzanie do tycia, a wyniknęło to z dostrzeżenia ich nie do końca dobrego wpływu na gospodarkę węglowodanową. Owoce mogą podnosić poziom cukru we krwi. Zwykle robią to przy tym dość gwałtownie. Niestety, ale same w sobie składają się w dużej części z cukru, dlatego też jeśli mamy już problemy z gospodarką insulinową, rzeczywiście powinniśmy pomyśleć o tym, by ograniczyć je w swojej diecie. Zdrowe przekąski z jabłek, gruszek czy truskawek nie będą jednak niczym złym nawet dla poziomu glukozy we krwi, jeżeli tylko uzupełnimy je jakimś produktem białkowym bądź tłuszczem. Przy pomocy twarogu czy orzechów obniżymy ogólny indeks glikemiczny posiłku. Cukier występujący w owocach nie podniesie wtedy tak drastycznie poziomu cukru w naszej krwi.

perfumino.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *